Rastløs

Selv om jeg kom hjem fra skituren i Bergsdalen på fredag, var jeg allerede rastløs og ville ut på tur igjen. Derfor tok jeg likegodt og pakket om sekken, og etter å ha vært en liten tur innom MX sport sin fritt og villt messe, dro jeg, pappa og Rasmus, en hund vi passet da, vår vei. Vi dro ikke langt, men til teltplassen jeg tidligere har skrevet om og var på fisketur for ikke så lenge siden.

Tarp i stedet for telt denne gangen

I stedet for telt tok vi med oss tarp. Denne var så og si ny, pappa kjøpte den nettopp, men jeg har prøvd den en gang før. Da endte det med at den midt på natten, i skikkelig mye vind og regn, blåste ned. Det ble en våt fornøyelse. Men denne gangen satset vi på bedre vær, noe vi også fikk. Vi satte opp tarpen, spiste middag, fisket litt og så tok vi kvelden. Neste morgen ble det bål og grillpølser til frokost, mens det satt en orrhane i et tre og spilte. Det var skikkelig koselig å ha med flotte Rasmus på tur, selv om det ble en heller kort en.

Når det gjelder å sove under tarp syns jeg dette var en fin løsning i stedet for telt. I hvert fall så lenge det er noe lunde opplett, og fritt for knott og mygg! Det er lettere, luftigere og romsligere enn telt :) Tarpen til pappa er Helsport sin på 3x4 meter: http://www.helsport.no/no/produkter/FJELLUTSTYR/Fjellutstyr_produkter/Tarp


Pappa satser på komfort...
Rasmus :)