Forsvarets kvinnecamp


Etter påske har det gått i ett med turer, og nå skal jeg endelig få lagt ut turrapportene etter hvert. Men først er jeg nødt til å skrive om denne helgen, for jeg var nemlig i Oslo på forsvarets Kvinnecamp :)


Allerede på flyet til Oslo møtte jeg flere andre som skulle samme sted, og det viste seg at det var ganske mange fra Bergen som skulle. Da vi kom fram ble vi delt i lag, som fikk hver sin lagfører, og så var det til depotet for å få utstyr. Når vi hadde fått på oss uniformen og pakket sekkene la vi i vei til leirplassen!

Klokken var over tolv før vi fikk lagt oss,men jeg hadde fyringsvakt til kl. 01. Så var det opp kl. 06.00! Det var overraskende å våkne til snø! Etter å ha lært sluttet orden og litt forskjellig annet gikk vi gjennom styrketestene og fikk prøve oss på de, før vi tok en runde i 3000 meter løypen. Etter lunsj var vi i caseløype, der vi hadde mange forskjellige øvelser. Det var utrolig gøy =) Etterpå fikk vi høre på foredrag og spise middag, før vi brant bål og tok bilder i leiren. Denne natten fikk jeg en verre fyringsvakt, nemlig fra 03 - 04. Tiden brukte jeg bl.a. til å pusse skoene mine. Neste morgen var det igjen opp kl. 06, og etter å ha slått ned teltene, hatt mønstring og pusset teltovnene, leverte vi inn utstyret. Dvs. vi fikk beholde støvlene, så vi kan gå de inn før FOS!

Så var det tid for 3000 meter, og deretter styrketestene. Det var betryggende å se at jeg ligger godt over minstekravet, så nå er det bare å fortsette å trene! Etter flere foredrag hadde vi igjen oppstilling, og så reiste vi hjem.

I løpet av denne helgen har jeg lært utrolig mye, og blitt kjent med masse flotte folk, fått masse tips, og ikke minst, hatt det kjempegøy! Og nå gleder jeg meg veldig til FOS i sommer!

Selv hadde jeg det stort sett for travelt til å ta bilder, men for forsvarets bilder og film se: http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/Sider/kvinnecamp.aspx (Bilde nr. 20 er av laget mitt, det beste laget :))