Råeste pudderkjøringen jeg har opplevd!

På mandag var det endelig tid for årets tur til Voss, med hele idrettslinjen, for å stå på ski i fem dager, et av årets høydepunkt!

Mandag morgen plukket tre venninner meg opp, med en bil stappfull av bagasje. Med en del dytting fikk vi tilslutt presset mitt inn også. Jeg var så sinnsykt klar for å stå på ski! Vi begynte med teknikktrening på slalom, før vi byttet vi til bredere twintip-ski og testet ut parken og litt off-piste. På dagens siste tur fikk jeg litt for god fart og kom litt for langt bakpå på et hopp, og slo bakhodet i bakken. Vel inne i hytten var det bare å legge seg og vente på at Voss legevakt skulle åpne. Der fikk jeg konstatert en hjernerystelse, og sengen ble neste stopp, men jeg ville ikke la det ødelegge hele uken!

Etter minimalt med søvn var vi klar for andre dagen på ski. Jeg fikk forbud mot hopp og høy fart, og dagen ble brukt på helt rolig teknikktrening. Til lunsj ble jeg likevel sendt ned i hytten og fikk ikke stå mer den dagen. Kjipt.

Nå kommer pudderet! På onsdag begynte det å snø. Innimellom var det skikkelig surt på toppen, med vind og snø, og regn i bunn av bakken. Dette førte til et rimelig treigt føre! Vi kjørte også renn, med porter og tidtaking, kjempegøy! På ettermiddagen tok vi langrennskiene på skøytetrening, i NM løypene i Herresåsen, her er det utrolig gode løyper!

På torsdag var pudderet på plass! Så da var det bare å ta på off-piste skiene og kjøre på! Vi fant masse gode steder å stå, med bratte heng, hopp og dropp! Det var overskyet og litt flatt lys, men det var en helt utrolig dag på ski! Beste jeg noensinne har hatt, avsluttet med nok en tur i Herresåsen.

I dag gikk jeg i trekket en time før vi egentlig skulle møte, sammen med fire andre. Det var absolutt noe av det lureste jeg har gjort. Det hadde snødd en del i går kveld og natt, og det var klar, blå himmel, for første gang denne uken! Mens jeg satt i stolheisen kom solen opp og lagde flotte farger over fjellene. Da vi kjørte ned gjennom urørt pudder, i soloppgangen, det er den RÅESTE følelsen jeg noensinne har hatt! Det var bare helt fantastisk! Resten av dagen leitet vi etter pudder, kjørte de beste linjene jeg har kjørt og hadde vurdering i carving! Solen gjorde sitt for stemningen, med flotte bilder på himmelen. En utrolig avslutning på uken!

Satser på å legge ut en film litt senere :)