Høstfiske i Pasvik

Når jeg bor i Kirkenes med Pasvik som hage (omtrent) pappa er interessert i fiske, ja da måtte det jo bare bli slik at vi tok oss en fisketur sammen. Han landet med flyet på fredagen, og så fort jeg var ferdig på jobb var det hjem og pakke sekken, og så var vi klar. Etter å ha kjørt en stund oppover Pasvik og funnet et sted å sette bilen, var resten av veien til fots. Vi gikk inn til et lite vann, der vi slo opp telt. Vi hadde det absolutt ikke travelt, og brukte kvelden til å fyre bål og kose oss.

Neste morgen var det ut og gå, etter obligatorisk frokostbål og en rolig morgen. Det er så lekende lett å fyre bål i Pasvik! Og den beste lukten som finnes er lukten av tyri i en fururot! Etter å ha fisket oss langs et svært vann innså vi at fisken her ikke var sulten, og bestemte oss for å flytte til et vann lengre vekke. Her tok det meg nøyaktig ett kast for å konstatere at fisken var mer sulten her, og da vi ga oss hadde vi dradd opp tre harr og to abbor. Det var litt gøy, siden jeg aldri har fått noen av delene før, men samtidig kjipt at vi ikke fikk ørret. Det er jo det vi helst vil ha! Det ble en rolig kveld med bål-fyring og middag, og bare nyte naturen. Neste morgen var det nystekt abbor til frokost, før vi brøt leir og dro tilbake. En liten stopp for å fiske i Pasvikelven måtte vi ha, men her ble det med synet av svær fisk som hoppet, men nektet å bite på. Uansett, en flott opplevelse og slutt på en bra helg!

Dette var da selvfølgelig ikke denne helgen, da det er snø og kaldt her oppe nå, men som vanlig en treig rapport fra tidligere i høst ;)

Frokostbål. Lunsjbål. Middagsbål. Kveldsbål.

Ser relativt fornøyd ut, kanskje han har fisk? Eller bare koser seg.