På tur med hengekøye

Endelig er det sommerferie, året på befalskolen er over og det blir tid til å kose seg hjemme og andre steder med familie og venner. Tur på Hardangervidda med Ingrid er under planlegging, og imorgen legger vi i vei! Update derfra kommer her så fort vi retunerer til sivilisasjonen ;)


Men, nå når jeg endelig har litt tid tenkte jeg og legge ut litt bilder og et raskt referat fra en liten tur forrige perm:
Det var rundt midten av mai, strålende sommervær i sogn og fjordane og hva er vel bedre enn å ta seg en liten tur da? Jeg droppet teltet, og tok heller med hengekøye. Og det var det smarteste jeg har gjort på lenge. Jeg hadde også med meg sykkel, som jeg stort sett leide rundt. Å sykle med storsekk ble fort litt vanskelig, når hjelmen og sekken presset hodet ned, så jeg såg jo ingenting! Etter å ha svettet meg opp mange bakker etablerte jeg leir på et herlig sted, rett ved et stoooort vann. Leiretableringen var av den lettere varianten, jeg hengte opp hengekøyen og la soveposen oppi. Da kvelden kom var det fremdeles deilig varmt ute, og det ble en av de mer idylliske kveldene. Solen forsvant bak fjellet, vannet lå blikkstille foran meg, og det eneste jeg kunne høre var fugler som kvitret, og ørret som brøt vannflaten for å fange mat. En ugle holdt meg med selskap et sted inni skogen, mens jeg lå og leste og nøt livet leeenge. Til slutt la jeg meg til å sove.

Da jeg våknet var det til like nydelig vær som dagen før. Et par stykker var ute i robåt på vannet og trakk garn, og jeg lå lenge og bare døste i hengekøyen, før jeg lagde meg frokost i vannkanten. Da jeg var mett og nedpakket tok jeg sykkelen med meg og begynte på returen. Til slutt ble bakkene for fristende å sykle, så det endte med at jeg la fra meg sykkelen, gikk ned og la fra meg sekken. Deretter gikk jeg opp igjen og syklet resten av veien. Litt bratt stisykling er alltid gøy! Men nå er det nok mas, her kommer heller litt bilder fra turen :)
Pakking på terrassen
Fin utsikt på veien!
Solen er på vei ned...
Fremme!
En enkel leirplass
Hengekøye er undervurdert på tur!

Nyter en idyllisk kveld!
Flott stemning



Når dette er det første du ser når du åpner øynene om morgen, da vet du at dagen blir bra :)

Og når du spiser frokosten din her, da vet du at den smaker godt, uansett!
Tar en liten frokosthvil i hengekøyen!
Å sykle med storsekk var spennende, men det var helt klart bedre uten :)
Konklusjonen av turen, jeg anbefaler absolutt alle å ta med hengekøye på tur! :)