Klatring og slakk line

Gradestokken viste 3 grader da jeg slengte sekken i baksetet og satt meg i bilen. Men solen skinte fra knallblå himmel og det var en unormalt flott høstdag i Bergen. Jeg håpte at solen stod i veggen, men hadde absolutt ikke noe garanti for det. Og visst ikke var det fare for is i veggen, men sånne negative tanker har en verken tid eller plass til når en er hjemme på perm i fire dager, og regnet faktisk ikke øser ned mellom de syv fjell. Så, med håpet i behold kjørte jeg for å plukke opp en annen jeg visste håpet det samme som meg.

Etter litt forsinkelser, og en stopp innom en sportsbutikk for å kjøpe litt utstyr, slik at vi faktisk kunne klatre, var vi endelig på vei! Det viste seg at vi hadde flaks, solen hadde stått og stekt i veggen, og trass i få grader i luften, var steinen lunken og vi kunne varme henda på den! Finnes det en bedre følelse? Vi ble og klatret helt til solen gikk ned, det var en konge dag, men trist nok var det nok siste uteklatringen på alt for lenge!

Før jeg returnerte til Kirkenes og uniformen ble det nok en flott dag. Jeg tok med broren min og spente opp en slakk line på fjellet. Sol, musikk, slakk line og frisk luft = god stemning!