Triste værmeldinger

Da jeg stod opp i dag morges var det første jeg gjorde å sjekke værmeldingen for Finse. Etter planen skulle jeg og tre andre i klassen reise til Ustaoset imorgen, og gå til Finse med telt og pulk der vi skulle møte resten av klassen på mandag, siden vi skulle på snøhuletur fram til onsdag. Men i går var det plutselig meldt stiv kuling og 17 sekundmeter vind på fredag, så vi ble enige om å se an været i idag. Og nettopp derfor var jeg raskt inne å sjekket været. Men nå var det altså enda dårligere, med opp til 20 sekundmeter på fredag og 17 på lørdag. Vi fant ut at det ikke var forsvarlig å reise opp for å sove i telt i den vinden, og jeg begynte å se etter andre steder å dra. Men på steder som Mjølfjell, Bergsdalen og Voss er det meldt plussgrader og regn, ikke akkurat finvær til skigåing, så det ser dårlig ut for turen. Utrolig kjipt, siden jeg hadde gledet meg lenge! Men på mandag blir det uansett tur til Finse med klassen for å sove i snøhule, bare litt kortere enn planlagt, men det blir nok gøy det og!