Ny nedtur

Ja, da har været igjen ødelagt. Som jeg har nevnt tidligere skulle vi på snøhuletur til Finse med klassen i morgen. Stiv til sterk kuling og 0 - 2 grader de neste dagene har nå gjort at lærerne har bestemt seg for å avlyse turen, forståelig nok. Men likevel utrolig irriterende, jeg var veldig klar for å reise!


Ellers ble det en generelt veldig våt helg på hytten i Sogn. Lørdag var det noen timer med fint vær og jeg gikk meg en liten tur. Dvs. når jeg er på tur pleier jeg ikke gå, jeg pleier stort sett å løpe, hoppe, klatre og krype minst like mye. Men siden det blir drøyt å si at "idag gikk, løp, hoppet, klatret og krøp jeg meg en tur" så er det nok for enkelhetens skyld like greit å si at jeg gikk meg en tur. Jeg har også funnet ut at det enkle ikke alltid er det beste, i hvert fall ikke det gøyeste, så derfor følger jeg ikke stiene (hjortetråkkene) som er i skogen bak hytten. I stedet finner jeg de stedene der det ser litt vanskeligere ut og der jeg må klatre mest.

Da jeg stod på toppen og oppdaget at min kjære Bergans Svartisen-jakke ikke lenger hang under lokket på sekken var jeg plutselig ikke så glad for at jeg ikke hadde fulgt stien. For jeg ante jo ikke hvor jeg hadde mistet den! Etter en del leiting ga jeg opp og gikk hjem igjen. Men idag tok meg, pappa og mamma en liten leiteaksjon og etter over 2 og en halv time i skogen var resultatet at vi var søkkvåte og hadde ca. 1 liter vann i hver sko. Minst! Men plutselig snublet vi over jakken midt på en stein! Jippi!

Tretopptur :)
Forresten er det å klatre i trær en veldig undervurdert ting å gjøre. Det er nemlig ganske så gøy!
Og sånn er utsikten nedover fra langt oppi en furu...