Netting-undertøy

Netting er et veldig godt alternativ til ullundertøy, og jeg har i det siste gått mer over til å bruke dette. Mange luftlommer isolerer godt, og transporterer fuktigheten vekk fra kroppen. Luften sirkulerer under bevegelse, mens i pauser blir varmluften stående. Slik føles ikke nettingen like fuktig når en hviler og du holder deg varm. Netting tørker også veldig fort, syntes omtrent den kjennes tørr når den kommer ut av vaskemaskinen!


Jeg har brukt to forskjellige typer (i tillegg til forsvarets netting):





 Brynje Lady Wool Thermo Light Zip-polo + Longs


Ny damekolleksjon fra Brynje! Laget i 80% merinoull. Jeg har ikke brukt denne like lenge som Aclima sin, så dette får bli et foreløpig inntrykk. Nettingen er veldig finmasket, noe som er behagelig og virker litt mer slitesterkt enn annen netting. Hel ull rund håndledd og ankler, hals, på bryst og i truseområdet. Kommer kun i frisk rosa, og jeg må si at jeg digger fargen, selv om jeg egentlig ikke er i overkant begeistret for rosa. Overdelen har 3/4 dels høy hals med glidelås. Denne er nok ikke like varm som Aclima sin, men er absolutt ikke langt unna! Foreløpig er jeg veldig fornøyd med denne, passformen har så langt hold seg godt i vask. eneste jeg har å utsette er at passformen i skrittet, da denne er litt merkelig og løs.

+ Behagelig og varmt
+ God passform på overdel
+ Kul farge
- Merkelig passform på underdel

Aclima Woolnet Shirt CrewNeck + Long Pants




Nettingen består av 91% merino-ull, er varm og behagelig og klør ikke. Rundt håndleddene og anklene, på skuldrene, brystet, knærne, mellom lårene og i en slags truseform er nettingen erstattet av vanlig ull. Dette gjør at en unngår gnagsår på steder netting kan gnage, og gir ekstra komfort. Passformen er god, og holder seg gjennom bruk og vask. Etter å ha brukt dette i 3 uker fikk jeg første hull i underdelen, og det ble fort flere som også ble større. Helt hvordan de kom er uvisst, da jeg ikke har merket noe til det. Nå er hullene ganske store, spesielt langs sømmen mellom netting og heldekkende ull mellom lårene, der de fleste hullene har hatt utspring. Jeg har også sett andre som bruker dette som har hull på samme sted. Dette var ganske skuffende. Overdelen har jeg heldigvis ikke fått hull i. Bortsett fra dette er jeg fornøyd med undertøyet!

+ Varmt og behagelig
+ God passform
+ Holder fasongen bra
- Lite slitesterk, lett hull