Sekker


Jeg har tre forskjellige sekker som jeg bytter på, alt etter hvor mye jeg har med meg på turen.
Den minste er The North Face Alteo 35 l, den mellomste er Fjellsport Norge Sølen 60 l, mens den største er Helsport Memurubu 80 l.



The North Face Alteo 35 liter - En fin dagstursekk med mange greie funksjoner. Den er buet innover i ryggen slik at den er veldig luftig og dette er veldig behagelig. Den er laget for drikkesystem. Sekken er ganske lett, har god støtte i ryggen, og stoffet virker slitesterkt. Jeg har ikke sett noe tegn på slitasje, men har bare hatt den siden i sommer. Gode dype lommer til drikkeflaske på begge sider. Sekken har bra lomme i topplokket og hele fronten kan åpnes. Hoftebeltet kan se litt slapt eller lite ut, men fungerer veldig bra, og har lommer på framsiden. En ting som var litt rart med er at regntrekket som følger med ikke passer til sekken når den er ganske full. Men alt i alt er sekken behagelig og luftig og jeg er veldig fornøyd. Prisen på sekken og hvor en kan kjøpe den i Norge er jeg usikker på, jeg fant den på tilbud i London i sommer.
http://www.thenorthface.com/catalog/sc-gear/equipment-technical-packs/alteo-35.html?from=subCat&variationId=KX7 (Minn sekk er grønn)
Fjellsport Norge Sølen 60 liter - Dette er en sekk jeg bruker på dagsturer med litt mer utstyr eller hytteturer o.l. Jeg kjøpte den for ganske mange år siden og syntes den er veldig behegelig å bære. Rygglengden kan justeres og sekken kan åpnes midt på. Dette rommet kan skilles fra rommet over visst en vil. Sekken er lett å stramme og tipasse. Jeg savner ytterlommer på siden. Jeg har også brukt sekken på kajakktur der det var et stykke å gå til leiren. Den gikk fint ned i utstyrsrommet framme på kajakken. Selv om jeg har brukt sekken ganske mye over flere år har jeg ikke sett noe tegn på slitasje. Fornøyd med denne sekken også. Kunne ikke finne den på nettet.
Helsport Memurubu 80 liter - Den største sekken jeg har er 80 liter, og en får med ganske mye i denne visst en pakker smart. Dette er også en behagelig sekk som kan justeres i ryggen. To hovedrom som kan deles. Hoftebeltet er solid og behagelig. Den er tilrettelagt for drikkesystem. Har to store gode sidelommer og drikkeflaskeholder på begge sider. Disse er derimod litt små, og når sidelommene er fulle kan det være vanskelig å få plass til en stor drikkeflaske. Ellers er det lomme både på oversiden og undersiden av topplokket. Sekken er litt stor og bred i ryggen, men ellers er jeg fornøyd med denne også.
http://www.helsport.no/no/produkter/RYGGSEKKER/TREK/Memurubu (Jeg har en fargevariant som ikke er bilde av her, min er en blanding mellom rød og grønn)
Helsport memurubu i bruk