Påsken - fjell, ski og årets første ørret

Snart fullmåne.
Som vanlig ble en del av påsken tilbrakt på en fantastisk koselig hytte på fjellet. Vanligvis er det masse snø, og is på vannet hele påsken, og ofte uti mai også. Det som var annerledes i år er at det ikke var snø rundt hytten. Vi måtte gå et stykke opp i fjellet før vi kunne ta på oss skiene. I tillegg var vannet ved hytten, som vi hvert år pleier å gå på ski på, helt åpent, uten noe is. Men, som sagt, snøen var der, bare lengre oppe. Dagen etter vi kom opp viste fjellet seg fra sin beste side, med strålende sol. Vi fikk oss en lang tur innover fjellet, og det var bare å åpne luftingen i buksen og brette opp armene. Dagen ble nytt til tross for at det skyet til utpå kvelden. Deretter fulgte noen dager med dårlig vær, så da ble det heller til at jeg tok ut robåten og prøvde meg med fiskestangen. Troen på at jeg kom til å få noe var ganske liten, og der fikk jeg rett, i hvert fall de to første dagene.  På min tredje fisketur var jeg sikker på at dette var dagen, og ganske riktig - endelig fikk jeg fangst. Dermed var årets første ørret i boks! Da jeg våknet fredag var derimot finværet tilbake og endelig kunne vi igjen spenne på oss skiene og ta turen innover fjellet igjen. Det ble en lang, flott tur, avsluttet med middag ute på terrassen. Egentlig skulle jeg hjem idag, men da været ble så flott tok jeg en dag ekstra. Den ble nytt på fantastisk skitur i urørt terreng og jeg fikk kjørt noen flotte svinger og tilbakelagt en god del høydemetere også denne dagen. Jeg har nå fått testet nye ski og skisko (Åsnes Nansen og Crispi Svartisen), og begge deler virker veldig bra. I tillegg kjøpte jeg ny sekk nettopp, Bergans Alpinist 110 liter, så derfor ble de fleste turene gått med sekk. Mer info og erfaringer med sekken kommer etterhvert, men jeg kan si såpass at den virker utrolig solid og behagelig.

De resterende dagene av påskeferien brukte jeg hjemme, og der rakk jeg både fjelltur, slakkline og litt padling :) Kommer litt bilder fra det etterhvert.

Nye ski - veldig fornøyd.
Flott utsikt. 





Nyter lunsjen i solsteiken og flotte omgivelser.
Fisketur
Dorger her jeg vanligvis går på ski.

Årets første ørret! 
Ørret til frokost.

Der er jo påske...
Ble til og med helikoptertur i år!
På vei til snøen.


Med Bergans Alpinist på ryggen.