En fin dag på vannet

Forrige uke var jeg og Ingrid en tur hos God-tur, som er en av våre sponsorer på turen vår. Jeg skal låne kajakk og annet utstyr der, og de hjelper oss med padlingen så vi skal være bedre rustet når vi setter oss i kajakkene neste år. Ingrid har jo kajakk selv, så hun hadde den med, mens jeg fikk sett den jeg skal bruke på turen, som er av typen NDK Pilgrim Expedition. Har ikke prøvd kajakken før, men etter første tur liker jeg den veldig godt!

Etter å ha snakket litt med Ronny i butikken fikk vi skiftet og satt kajakkene på vannet. Det ble en liten padletur rundt om kring, før vi tok lunsj. Da vi hadde spist hadde fikk vi en gjennomgang av reperasjonsutstyr, hva en bør ha med, og litt om hvordan en bruker det. Dette var veldig nyttig, og for å lære det tok vi med oss litt forskjellig ut etterpå og prøvde oss på å tette imaginære hull og sprekker i kajakkene våre, på vannet. Vi brukte blant annet gorillatape, flashband og epoksypasta, og prøvde å komme til under hverandres kajakker, mens vi fremdeles var på vannet. Med noen nye erfaringer og kajakker som var tettere enn aldri før fikk vi selskap av Ashley fra God-tur. Hun ga oss en økt med solid teknikktrening, med både repetisjon og nye erfaringer. Dette trengtes merket jeg, da det begynner å bli lenge siden jeg har padlet.
Alt i alt hadde vi en fantastisk dag, mye takket de på God-tur. Vi er stolte av å få støtte fra så kompetente folk. 
Klare til å komme oss uti!

God-tur butikken ligger ikke langt unna Bergen sentrum, og er stedet å dra visst du skal kjøpe padleutstyr, eller trenger hjelp!

Har du tenkt på hva du gjør visst du får hull/sprekk i kajakken midt ute på vannet?
Kante kajakken din og la makkeren fikse problemet! 
Her holder Ingrid på å tape en "sprekk" omtrent midt under kajakken min.



Utsikt mot bryggen og torget i Bergen.

Fornøyd med dagen!