Skitur og masse masse reinsdyr!

En liten forsmak på påskestemning i kirkenes for tiden, og det smaker herlig! Blå himmel, sol og iskaldt er det! Men det var verken dette eller kvikklunsjen som ble høydepunktet på skiturene mine disse dagene! Alle reinsdyrene jeg møtte idag ga virkelig turen en ekstra dimensjon! Før jeg kom til nord-norge har jeg kun sett reinsdyr en gang, det kryr nemlig ikke av reinsdyr i Bergen...

Idag fikk jeg derimot sett mange, på nært hold:

Jeg kommer gående og ser to reinsdyr som står i skiløypen. Jeg stopper for å ikke skremme de, men skaden er allerede skjedd, og de stikker. Men da jeg skal begynne å gå igjen, ser jeg noen gevir dukke opp over en haug på siden av meg. Jeg blir stående og det kommer bare flere og flere dyr. Til slutt teller jeg 28. Minst. De løper over skisporet jeg akkurat gikk, og stopper opp. Der blir de stående å se på meg. Jeg ser tilbake, og der blir vi stående. Jeg tar bilder, og savner speilreflekskameraet mitt mens jeg prøver å zoome med mobilen. Bildene ble langt fra noen blinkskudd... Etterhvert fortsetter jeg å gå, og en ny flokk på over 20 kommer løpende. De krysser sporet foran meg, og blir stående i lien. Mens jeg forsetter å gå står det flere dyr langs hele fjellsiden (i den grad det er fjell her oppe, kan vel heller kalles haug). 

Konklusjonen blir: reinsdyr er flotte dyr, jeg digger de! 




Lunsj <3


Soool!


Reinsdyrene virket litt interessert i meg og =D 


Solen forsvinner snart...
Oppe til venstre i bildet står noen av reinsdyrene og ser på meg =D