Bergans Svartisen jakke


Jeg brukte Bergans Svartisen i ca. 3 år. Jeg har brukt den mye, på skiturer om vinteren og regnjakke og allværsjakke resten av året. Jeg har brukt den både på skolen og turer.

Jakken er i 3-lags Dermizax og er vind og vanntett. Den har to vanlige lommer og en brystlomme med utgang til headset samt lomme på armen til skikort, store lufteåpninger under armene, avtakbart snøskjørt og recco-brikke. Snøskjørtet kan kobles sammen med noen av buksene til Bergans. Hetten er veldig bra, den er stor nok til hjelm og har god stramming og ryggen på jakken er litt forlenget. Selv er jeg veldig fornøyd med jakken. Med et eller to lag under fungerer den veldig bra om vinteren, samt om høsten og våren. Den kan derimot være litt varm og tung som skalljakke om sommeren. Ting i lommene kan komme under hoftebeltet på sekken. Jeg liker hetten veldig godt siden den er så stor og god. Jakken har veldig dyr veiledende pris, men det gjelder å finne den på tilbud ;) Jakken har holdt seg bra, men etterhvert er vannet begynt å trekke inn i jakken, men ikke gjennom. Dette gjør den veldig tung, og den er ikke like rask til å tørke som tynnere jakker. 




Her er jakken i bruk, i vinter.